пʼятницю, 28 березня 2014 р.

Андрій Хливнюк : "Світ не чорно-білий, а й сірий, і відтінки сірого кожен вибирає собі сам"

Протягом останніх років група "Бумбокс" значно виросла : перетворившись з перспективного колективу в один з найсильніших рок-бендів України, який поважають за кордоном. 


Чи не поважають? Як відомо "бумбоксам" також заборонили виступи на території Російської Федерації, внесли їх у "чорний список" і зробили нев'їздними.

Тим не менше гурт далі займається музикою, зміняє відео, веде активний гастрольний графік і готується до святкування 10-річного ювілею колективу, що буде в цьому році.

І в одному з останніх своїх інтерв'ю лідер Бумбоксу Андрій Хливнюк розповів нам про пісні і їхнє значення, перші кроки групи, свою атмосферу в команді, порівняв рівні організації виступів в Україні і Європі а також багато іншого цікавого. Хочете дізнатися чого саме - читайте нижче.

"Раніше, читаючи чужі інтерв'ю, я або проникався симпатією до героя, або ненавидів його. Тепер я розумію, що насправді одномоментні думки і відповіді ніяк не відображають сутність людини" , - ваші слова з одного інтерв'ю. Як часто ваші одномоментні думки і дії не збігаються з тим Андрієм, яким ви є насправді?

Так само як і у вас. Ми всі хочемо бути хорошими в глибині душі. Всякий шлях людини праведний в Його очах. Я на себе масок особливо не приміряю. Хоча буває настрій, який не відповідає мені, але це все той же я. Всі люди дуже різні і залежно від ситуації ми можемо по- різному реагувати на події. Це нормально, людина така, якою вона є.

Одного разу ви сказали, що для автора немає проблеми першого та наступних альбомів. Проблема полягає в самовираженні і успіхe, який впливає на це самовираження. Що конкретно ви мали на увазі?

Ступінь популярності автора - це чужа думка і думка досить важка. У чому полягає проблема п'ятого, шостого чи другого за рахунком альбомів? У тому, щоб не залишитися на місці і не бити в одну точку, а продовжувати розвиватися, рости і в якомусь сенсі - щоб слухач сприйняв це адекватно. Я розглядаю цю проблему не альбомами , а змінами всередині самого автора. Адже бажання йти на повідку у обставин властиво кожному з нас. Ми хочемо цього і не хочемо одночасно. І це можна віднести не тільки до музики, улюбленій справі і роботі, а й до життя в тому числі. Не факт, що сам я так поступаю завжди. Але цими словами я хотів сказати саме це.


Говорячи про кожен альбом, всі переживання ви намагаєтеся списати на емоційний стан ліричного героя. Де ж межа між вами як автором, і тим ліричним героєм, якому ви приписуєте всі переживання?

У якомусь сенсі я можу на 70 % бути ліричним героєм, який описаний у творчості групи "Бумбокс", але не більше того. Звичайно ж, герої казок, пісень, билин та іншої всячини були ідеалізовані. Природно є у творчості оптимальне добро, зло, любов або смуток, але це не означає, що автор відповідає цьому на 100 %. Так чи інакше, це все пережиті емоції. Більш того, багато речей не граються на концертах тому що сьогодні ,наприклад, я не відчуваю себе тією людиною, яка написала цю пісню колись. Або в цей образ потрібно спокійно увійти, як в грим , або відкласти і повернутися до нього, коли буду відчувати щось подібне.

"Знает, как дотла гореть, только пепел…." Це одна з найсильніших композицій у вашій творчості .

Дякую.

Над версією "з оркестром", записаної для серіалу "Попіл", окрім « Бумбоксу» працювали ще композитор Юрій Потеєнко і музичний продюсер Антон Шварц. Наскільки комфортною була ця співпраця? Чи все вдалося реалізувати так, як було задумано на початку?

Мені було абсолютно комфортно, тому що я був автором, а інші хлопці робили аранжування. Авторська версія не змінилася. У якийсь момент я навіть написав листа продюсерам фільму, в якому щиро попросив, залишаючи за собою опцію, нічого не змінювати у версіях. Досвід роботи над цим фільмом був одним з найприємніших, тому що я нічого не шукав і не вигадував. Більше того, ніхто не намагався на мене тиснути. Перед музикантами і аранжувальниками були поставлені чіткі завдання, які ми виконали в короткі терміни.



Раз ми вже торкнулися цієї теми , то кліп на композицію "Пепел", знятий вашим постійним кліпмейкером - Володимиром Лерт, був шостий роботою з групою "Бумбокс". Лерт переконав вас з'явитися в кадрі з гітарою і награти цю пісню у кліпі. Чи можна буде побачити вас надалі з гітарою або ж це був одиничний експеримент?

На гітарі я вмію грати дві пісні : "Come as You Are" групи Nirvana і пісню "Попіл" групи "Бумбокс" , яку мені таки довелося розучити. Цей експеримент був стилістично витриманий. До того ж дуже цікаво було взяти кілька уроків і зрозуміти невідповідність рук голові.

Це велика біда , коли ти хочеш грати і , притому, легко, але насправді технічно ти далекий від досконалості. Шкода, що я свого часу не займався гітарою. Це чудовий інструмент тембрально, і я б із задоволенням грав на ньому. Але не думаю, що як тільки закінчитися інтерв'ю, я піду додому і візьму в руки гітару.

А що стосується Володі , то з ним дуже легко і класно працювати. Більшість наших ідей, які ми реалізували за цей час, мали успіх. Плюс ми дружимо і багато в чому згодні один з одним. Як режисер він, звичайно, наполягав у своїй роботі на якихось моментах, мені до кінця незрозумілих, і часто переламував ситуацію під себе, намагаючись довести, що саме так буде краще, що в результаті так і виходило.

Це і є задоволення від роботи з талановитими людьми, коли між вами організовується якийсь "брейншторм" і ви разом провертаєте отаке. І якщо раніше руки були зв'язані матеріально, то зараз ми можемо втілити в життя практично всі ідеї, які нам сподобалися.


"Обещали гореть, только бы до тла" - ще один рядрк, але вже з композиції "За буйки (Сандали)" , в якій йдеться, що краще згоріти швидко, але яскраво , ніж просто тліти. Чи пов'язано це з вашими переживаннями і самореалізацією як музиканта? Адже такими рядками можна описати долі багатьох музикантів з числа дожили до 27.

Це важке питання! У мене немає на нього однозначної відповіді. Ми всього лише граємося : пишемо щось, про щось переживаємо - це сублімація, яка ясніше спостерігачеві, ніж безпосередньо учаснику процесу.

Я не можу сказати зі стовідсотковою впевненістю , що ось саме так треба горіти або навпаки тліти. У кожного ж це по -своєму. Хтось горить 200 років, а комусь горіти хвилину . Тому треба потрошку йти від цих метафор, які я досить часто використовую, і переходити до більш м'яким штук. А може, вогонь дійсно важливий?

Принаймні , ніякої паралелі з "живи швидко і помри молодим" не шукайте, її там немає. А якщо такий посил і був би, то я хотів , щоб його не сприймали буквально.

У вашому музичному минулому є досвід гри каверів. Що особисто вам дав цей досвід? Адже через якийсь час ви стали писати авторську музику.

Я почав повноцінно писати своє після того, як пограв чуже. Я був молодим музикантом, і цей досвід для мене безцінний. По-перше, я вчився грати з музикантами. По-друге, я вчився не боятися сцени і банально працювати з апаратурою, що підсилює звук. Це дуже важливо.



Не можна ось так взяти на вулиці людину і викинути його відразу ж у гастрольне життя. Не всі проходять цю школу легко, тому я переконаний, що підготовчий процес, за рідкісними винятками, коли ми маємо справу з геніями, з дитинства пишучими чудову музику, необхідний. Це стосується і концертної школи. Якби я знову починав все спочатку, я б обов'язково робив те ж саме.

Я зустрів величезна кількість унікальних і дуже цікавих людей, талановитих музикантів. Ми грали різну музику, і я не думаю, що зміг би написати що-небудь, не працюючи ці роки з такими чудовими людьми.

Після приходу до групи Олександра Люлякіна та Дениса Левченко ви сказали, що шукали людей, які віллються в групу і стануть не просто сесійними музикантами, хоча вони набагато надійніші, а творчими особистостями. Чого особисто вам стало не вистачати в музиці, що ви вирішили змінювати склад? Чи вдалося через час реалізуватися обраним музикантам як творчим особистостям? І таку Чи ви бачили групу, коли розширювали її склад?

У мене найкрутіша група в світі. Коли збирав цих хлопців, граючи з ними перші концерти, я навіть не міг уявити, що вони виявляться настільки крутими музикантами. І Левченко , і Люлякін, якщо мова йде тільки про них, це геніальні виконавці і автори.

Денис Левченко багато пісень написав для групи "Бумбокс", а без Саші Люлякін я взагалі не уявляю, що б ми останні роки робили. В одній з ранніх пісень у мене є такі слова "Я з тобою як на рингу з Накано ...". Це в принципі з Сашею Люлякіном таке, коли у тебе перед початком змагання бонус в n-ну кількість кілометрів, а бігти вам всього 100 - метрів.

Він унікальна людина, таких барабанщиків просто немає. Він прогресивний, цікавий, який шукає і з ним просто кайфово грати. Звичайно, найважливіше - це музика, але ви ще й живете з цими людьми, і в якомусь сенсі стаєте один одним. Добре це чи погано, я дуже радий, що граю саме з ними. Без духовної складової це було б неможливо.



Я не міг би жити роками , "спати в одному ліжку", перебувати в одному автобусі з людьми, які по духу були б противні і не збігалися зі мною в чомусь. Безумовно, це група різних людей, яка збирається для того, щоб отримувати задоволення від гри не тільки на концертах. Але між нами дуже багато схожого : від поглядів на світ і до музичних смаків.

Може бути, в якихось моментах я керую цією групою, намагаюся її направити в потрібне русло  але в цілому - це колектив реалізованих людей. Це не те, що народний артист набрав хлопців, які непогано читають ноти. А це безпосередні учасники творчого процесу. Досвід записe останніх композицій - не просто робота , а класний час, який , я думаю, буду згадувати на старості років. Ці хлопці впливають на все, навіть на емоційне забарвлення тієї чи іншої пісні, граючи все по- своєму.

Проте, цих класних хлопців ви називаєте занудами!

Це скоріше самоіронія. Ми дуже сильно захоплені своєю вузькою спеціалізацією і дивимося на світ крізь призму своїх музичних смаків, перебуваючи в постійному пошуку когось або чогось нового.

Я говорю не тільки про музу, а й про людей, які не просто грають, а є провідниками музики, живуть музикою і випромінюють її . Інакше це просто ремесло, в якому немає ні сенсу, ні радості . Плюс музика дає нам можливість зберігати нервову систему, жити щасливими людьми, щоб там не відбувалося в світі.

Безумовно , ми живемо в своєму замкненому світі і нам добре в цьому оазисі . Тому я й кажу , що ми зануди. Є люди всебічне розвинені, і їм все цікаво. А є люди, які щасливі просто бути на студії.



"Термінал Б" - традиційно 11 пісень з різною тематикою, але з одним настроєм. Яке ж воно?

Занудний, до речі, настрій. Нещодавно дуже чітко на цей рахунок сказав мій трирічний син Іван : "Мама класно співає, бабуся класно співає, а тато сумно". Я до сих пір не знаходжу нічого сумного в тому, що я роблю. Хоча сам тембр і манера, улюблена мною, багатьом людям здається сумною. Але цей альбом не такий, він просто різний.

У виду останніх подій у країні сенс пісень катастрофічно помінявся, і іноді це лякає, в хорошому сенсі цього слова. Якісь із них знайшли більш глибокий зміст, в тому числі і пісні з "терміналу Б". Мало того, що "Термінал Б" перестав бути інтернаціональним, так ще сильно скорочується напрямок, куди ми його несемо. Не так давно у нас був концерт у Москві, і в мене було відчуття, ніби я прощався зі своїми друзями. Але як тільки виступ закінчився, цей настрій розвіявся, і я зрозумів, що це було просто в моїй голові.

Ми схильні до зовнішніх факторів і я був би більш щасливий, перебуваючи в інформаційному вакуумі, але я просто фізично не можу в ньому перебувати. І відповідно, не реагувати на зовнішні чинники. Тому що я ще й людина, чого всім читачам бажаю. А людина - це така штука, нічого з ним не поробиш!

Ряд російських політиків ініціювали скасування ваших концертів в РФ, яка спричинила за собою заборону на в'їзд в країну і потрапляння в "чорний список". Як ставитеся до подібного роду санкцій?

Це все пройде. Музику не можна заборонити, бо вона нікуди не рветься. Вода не хоче нікого втопити, але якщо ти в неї потрапив і не вмієш плавати, ти потонеш . Точно так само і музика. Вона не несе якоїсь шкоди доти, поки її не чіпають.

Ми ж всі боремося зі своїми демонами, і якщо вони нас перемагають, ми починаємо щось забороняти. А забороняти щось в 21- м столітті, по-моєму, не те що складно, а нерозумно. Мені дуже шкода людей, які думають, що заборонивши когось або чиюсь творчість, можна управляти іншими. Це настільки поверхово, що мені навіть складно сформулювати, чому це так .

Це просто музика, вона без кордонів, без паспортів, армій, колючого дроту та національності. Як можна заборонити рок-н-рол? Ми ж це вже проходили в минулому столітті, і до чого це призвело? Ні до чого хорошого вже точно. Тут потрібно зрозуміти, що рано чи пізно це пройде. В крайньому випадку , приїжджайте на наші концерти в Україні або в будь-яку іншу країну світу, де ми граємо. Слава богу, ми граємо в різних країнах.



Як народжувалася ідея кліпу "Ты одна"? В офіційному релізі групи сказано, що колективу банально не вистачило місця в цій відеороботі. Як так ?

Це відео було знято в фавелах Ріо-де-Жанейро дуже цікавим кліпмейкером Віктором Вілксом, який, почувши пісню, сказав "окей, я зроблю кліп під ключ" і зробив.

Ідея і сценарій повністю належать йому. Була невелика експедиція, яка поїхала до Бразилії і зняла відео з непрофесійними акторами, бажаючи показати не просто палаючу і люблячу пару, але і стійкість людини, яка не зраджує, терпить і переживає всі негаразди.

Часто нам здається, що світ - це все, що нас оточує навколо. Але "перейдіть калюжу" і ви побачите, що за нею теж живуть люди, може бути ще в гірших умовах і точно так само намагаються любити, жити і виховувати дітей. Тому нам особливо було важливо думку людей з "іншого" світу на зйомку, монтаж та інші речі, крім самої подорожі, що, безумовно, екзотично. У результаті вийшло неформатне відео.

Не знаю , напевно , ні одну пісню , жоден відеоряд , жодну звукову доріжку ми так довго не приводили в порядок. Ще ніколи нікого ми не відправляли за океан знімати відео на композицію, заради запису якій ми їхали в іншу країну і там орендували студію. Ще ніколи так багато різних людей - росіян, українців, німців, бразильців - не працювали разом для того, щоб вийшло щось у групи "Бумбокс" з міста Київ .

Цей процес дуже цікавий, як і сам досвід. Після зйомок і релізу багато чого, що було під питанням, стало явним. Я думаю, що тепер ми будемо більш легко йти на авантюри подібного роду. Шкода, звичайно, що реліз відбувається в такий дуже важливий, потрібний, що ставить все на свої місця, час. Хотілося б, щоб на роботу і інтерес людей до творчості ці події так сильно не впливали.


Йдучи на це інтерв'ю, я думав про те, який б посил я хотів передати читачам. Крім того, що ні в якому разі не можна забороняти нікого і нічого, я б зараз хотів попросити людей прокинутися і стати краще робити свою роботу, звертаючи увагу на думку тих людей, яке нам здається неправильним.

Зараз саме час ще з більшим інтересом звернутися до творчих людей сусідніх країн і побачити, що ж вони говорять крізь призму сьогодення. А також прийшов час переоцінити те, що здавалося явно чорним або явно білим. І зрозуміти , що світ не чорно-білий, а й сірий, і відтінки сірого кожен вибирає собі сам. І вже точно ні в якому разі не можна застрибнути в кокон всепоглинаючої фатальної українізації бо "І свого не цурайтесь, І чужого научайтесь". І обидві частинки "свого" і "чужого" рівносильно важливі.

Ми обов'язково передамо нашим читачем настільки відверте побажання.

Кожен нова мова накладає свій відбиток на власне "я". Які відбитки залишили мови, які ви знаєте?

Мова - це як громадянство, тільки краще. Громадянство можна дати, а можна відняти. Громадянином країни може бути той, хто цю країну не любить, але паспорт у нього є. А мова - це як занурення в суспільство. Той, хто знає французьку мову трошки француз, той, хто знає італійську - трохи італієць. Я впевнений, що кожна людина любить перебувати в такому стані. Я щиро шкодую, що погано вчився в школі і не знаю німецької та французької, які викладали дурневі, а я прогулював. Сподіваюся, що надолужу згаяне.



28 листопада 2013 -го ви грали в Штутгарті в клубі Longhorn , на сцену якого виходили одні з кращих представників рок -сцени. У чому основна відмінність українських майданчиків від європейських? І чи відчуваєте ви в принципі цю різницю?

Потрібно бути готовим до того, що до кумирів можна дотягнутися рукою, якщо ви сильно захоплені своєю справою.

Різниця тільки в людях і їх підході до своєї справи. Майданчики скрізь однакові, та й апаратуру можна орендувати будь-яку. В Україні ринок розширюється, люди приїжджають із закордону частіше, про що раніше і помріяти було якось страшно.

Слава богу, підхід наших людей до своєї справи поліпшується все більше і більше. Наприклад , хлопці з нової Stereoplaza хочуть робити якісно свою роботу і прагнуть до цього. Вчора цього ще не було, а сьогодні починають з'являтися нові майданчики і це дуже важливо. Не всі слухачі , не всі люди, і я в тому числі, тяжіють до сидячих залів. Іноді просто хочеться драйву. Штутгартський клуб якраз таким і є. Це одна з кращих майданчиків свого часу, та й зараз він чудово виконує свою функцію.

Але ж комплекс "молодшого брата" з нас ніхто поки що не видалив. І музикантам нашим, точно так само як і іншим професіям здається, що стіна до кінця не зруйнована. Грати на одному майданчику з кимось - це честь . Так, це дійсно круто, але в цьому немає нічого незвичайного. Тому що ви робите, в принципі, одне і те ж, говорите про одне й те ж, але різними фарбами і різною технікою. Потрібно бути готовим до того, що до кумирів можна дотягнутися рукою, якщо ви сильно захоплені своєю справою.



В одному із звітів про ваш останній концерті в Києві було сказано наступне : "Концерт європейського рівня з чисто українською організацією". Як правило , райдери читаються по діагоналі, не кажучи вже про те, що гітаристів б'є струмом під час виступу. Як ви бачите вихід з подібної ситуації?

Про наш останній концерт у Києві? Цікаво. Розумієте, з артистом, що виходить на сцену, публіка асоціює весь процес від "я побачив афішу" до "я повернувся додому після концерту". На жаль, це не так. Повинна існувати інфраструктура. І коли люди, що перші ввійшли в зал, чекають виступи артиста цілу годину, а такі ж люди, що купили точно такий же квиток, не можуть увійти в зал і приходять після того, як концерт почався, значить, що одна частина аудиторії вважає тебе зарозумілою, а друга здивована, чому за власні гроші вони не можуть отримати свій концерт цілком і повністю.

І тут виступає фактор організації. Потрібно продумувати такі моменти і бути готовим до того, що security на концертах потрібні для того, щоб допомагати слухачам, а не відштовхувати їх, рятуючи і охороняючи артиста від якихось вигаданих злих людей. Персонал клубу, включаючи його дирекцію і артиста, в якому він виступає, повинні чітко поінформувати, що до них приходять не якісь злі монголо-татари, а їхні гості! І якщо ми не будемо поважати один одного, то не зможемо отримати якісний продукт на виході.



Коли знайомий - музикант , прийнято просити неймовірну кількість безкоштовних входів на концерт, що не завжди в межах можливого. Що ви робите в подібних ситуаціях?

Якийсь список запрошених є, у великих містах він більше, в маленьких - менше, але у мене він ніколи не перевищував 10 чоловік максимум. Тому для мене такої проблеми не існує. Людям адже важливий не сам безкоштовний прохід на концерт, а віддача і відчуття своєї причетності до свята або чогось хорошого. З цієї причини я не люблю грати в Черкасах, місті, де я народився і виріс. Тому що там би мені доводилося відключати телефон. Все одно всім милий не будеш, на жаль .

Дуже хочеться з усіма побачитися , але це нереально. Потрібно адже розуміти , що концерт для музиканта - це не просто вихід на сцену , а серйозне напруження і робота , до якої потрібно підготуватися . Я навіть не кажу про тексти і партіях. Це просто сильний емоційний сплеск , що вимагає максимальної концентрації уваги , енергії і фізичних сил. Люди , що приходить на концерт по "проходці", зобов'язані розуміти, що музикант не дасть їм і тіні тієї уваги, яку міг би приділити в будь який інший час.

Тому що ці люди не головна страва на столі. На жаль, але це факт. Вибачатися наперед - нерозумно, та й пояснювати після концерту, що ми не поїдемо кудись гуляти й веселитися теж немає сенсу. Адже тільки в телевізорі життя музиканта полягає в афтерпаті і вічному веселлі.



Зовсім скоро вийде ваша нова відеоробота на пісню 'Номер скрыт", режисером якого виступить беззмінний Володимир Лерт, а головна роль дістанеться Олександру Цекало. Він співатиме вашим голосом. Чого очікувати від кліпу?

Чому ж, Саша співає своїм голосом, просто пісня записана моїм . Було б класно, якби він записав свій варіант цієї пісні. Але конкретно для цього релізу, потрібна була все-таки моя версія. Цекало сам зголосився знятися в кліпі. Я його дуже поважаю і багато в чому рівняюсь на його безцінний гастрольний досвід. Це дуже цікава творча людина і співрозмовник , у якого є чому повчитися. І прекрасно, що він настільки легкий на підйом, що із задоволенням йде на такі авантюри, як зніматися в кліпах у улюблених груп , не побоюся цього слова. Я б теж так робив. Із задоволенням знявся б у кліпі у якої-небудь своєї улюбленої групи, наприклад : Pianoбой , Сплин або Машина Времени.

В одному зі своїх інтерв'ю ви зізналися, що країна не має значення, важливо , який ти в цій країні. Як ви бачите себе, будучи просто громадянином України?

Я самий звичайний громадянин України і ніяк себе не бачу. Я він і є, такий же, як і ви , або хто-небудь ще . Це моя батьківщина і я щиро люблю і переживаю за неї, бажаючи всього найкращого всім без винятку людям, що живуть і люблячим цю країну. І в цьому я не бачу нічого кримінального і поганого. Більше того , я не вважаю , що ця країна краща будь-якої іншої країни . Просто люблю я саме її , от і все

Автор інтерв'ю : Катерина Хотєєва

Джерело :open.ua