вівторок, 3 грудня 2013 р.

Петро Чернявський "Ось піду з великої групи і нарешті заведу город, буду там ростити капусту"

Нарешті пост про музику. І в ньому я пропоную почитати інтерв'ю Петра Чернявського. Читати чи не читати - особистий вибір кожного але я б радив почитати - інтерв'ю дуже цікаве.





В ньому гітарист , який до недавнього часу перебував у інформаційній пустоті розповів про свої сольну діяльність, співпрацю з Діаною Арбеніною, Земфірою, свою роль у "Океані Ельзи" та інші цікаві речі.

Петро , ви щільно співпрацюєте з Діаною Арбеніною. 5 грудня в Москві у неї заплановано великий сольний концерт. Ми побачимо вас на сцені?

Ні. Участь цього складу в концерті не позначено. У всякому разі, я не знаю про це. Може, Діана здивує і запросить , але це не в її дусі. Тому, наскільки мені відомо, це буде, швидше, її сольний акустичний концерт, приурочений до ювілею музичної діяльності.

Тобто , поки ви відпочиваєте!

Ні-ні. Проект розвивається своєю чергою. Хоч наші активності з Діаною Сергіївною до спільної участі в цьому концерті не призводять, все ж вони йдуть набагато далі. І щоб не наврочити, я не буду їх все розголошувати. Скажу лише, що ведуться бесіди на рахунок подальшого продовження співпраці, можливо, тим же складом музикантів : Вова Корнієнко (гітарист), Стас Опойченков (барабанщик), Діана Сергіївна і я .

Справа в тому, що і ті пісні, що були записані на «Мосфільмі», і що вийшли як додаток до журналу «Російський піонер»,  вийшли по-своєму цікавими («Да. Так начинается жизнь», «Фиеста», «Горы, горы, горы») . І в той момент ми точно не вирішували на цьому зупинятися.


Ви маєте пряме відношення до останнього альбому Земфіри «Жить в твоей голове», зокрема до композиції «Кувырок». Яким вітром вас, вже вкотре, занесло у творчість пані Рамазанової?

Земфіра написала мені листа, в якому говорилося: «Петро, знайдіть мені молодого талановитого гітариста » , - ось таке завдання вона мені спробувала поставити. І я чесно зайнявся хедхантингом. Запропонував їй кілька фігур, у тому числі і того хлопця, який зараз грає в «Океані Ельзи». Земфіра їх прослухала, сказала, що це все їй не підходить, і запросила мене взяти участь в її музиці в той самий момент, коли моделювала нове звучання себе і свого колективу. Так і пішло.

Ми провели кілька репетицій і почали підготовку до чогось більшого. І якоюсь мірою це сталося : один концерт, другий ... І в студії була якась діяльність, що в підсумку увінчалося тим , що я маю честь бути записаним в цьому альбомі.


Крім вищезгаданих дам , ви підтримуєте теплі стосунки з екс-«океанівцем» Юрієм Хусточкою.  Яка ваша роль в проектах Million Kopek і Stacey Dogs?

Ми називаємо це «Мільйон копійок», назву можна русифікувати . Але оскільки Юра тепер у нас парижанин, то це називається Million Kopek як міжнародна версія. Французи дуже добре розуміють російську культуру, яка справді глибоко проникла в культуру французьку. « Бистро » у них досі на кожному розі, і що таке «копійка», вони все знають. Тому назва для них релевантне
А що стосується проекту, то з Юрою ми дуже давно хотіли знову приступити до спільного музикування. Більше того, зараз вже всі маски зняті, і я можу зізнатися, що записувався на одному з альбомів Esthetic Education (композиція « Crucify » з альбому « Werewolf ») . Це був 2006 рік, треба сказати, досить суворий час у відносинах між «Океан Ельзи» і Esthetic Education. Тому щось завадило нам заявити про це у відкриту, і на обкладинці альбому я записаний просто в спеціальній подяки.

З тих самих пір нам з Юрою і не вистачало співробітництва. Так, ми зустрічалися час від часу в якихось продюсерських проектах просто як два професіонала, які володіють певними навичками. Потім Юра зовсім поїхав до Франції, і ми стали ще рідше бачитися. За цей час він почав записувати свої пісні в дуеті з Антоном Жиро - суто в підвалі, в домашній студії.
Нічим, крім як хобі, проект бути не обіцяв - це і був Million Kopek в тому вигляді , якому Хусточка вирішив дати інше життя, запросивши двох сесійних музикантів з України : мене і Андрія Надольського (учасник групи Pianобой , екс- Esthetic Education, екс-«Звуки Му», екс-«Мегаполіс») . У рамках ОМКФ було зіграно перший концерт цього проекту.


Stacey Dogs - чергове творіння Юри Хусточки, в якому ви, знову ж, брали активну участь.

Приїхавши пару років тому в гості до Юри в Париж, з його слів я дізнався, що є один хлопець у Москві, який захопився музикою. Текст був наступний : « У цьому він не сильно досвідчений. Але ти знаєш , мене здивувало те, що, я думав, для нього це чергове пустощі, а виявилося далеко не так погано. Не хочеш записати одне соло? »Ми тут же під пляшечку Côtes du Rhône записали якесь соло там же в підвалі. Потім цей хлопець виявився не такий простий і запросив нас до Москви.

Ми записали ще кілька пісень і ще . Багата уява багатьох людей сватають мене в цей проект як мало не засновника . Але факт залишається фактом: туди я приїжджаю як добрий приятель , який вміє добре грати . Так, я такий не один , там фігурують ще й Хусточка , і Андрекс , і Антон Жиро , і Шура Гера. Загалом , з підбору музикантів це тягне на свого роду супергрупу . У такій компанії приємно час від часу побути і пограти.



Ви неодноразово були помічені в ролі саундпродюсера. У перший раз це було в амбітному проекті « Брюссель» , одна з останніх ваших робіт - нова пісня групи «Табула Раса» в тандемі з Віталієм Клімовим. Ви знайшли собі нове застосування?

А вийшла вже пісня? Ще ні, я б дізнався про це одним з перших, напевно. «Табула Раса» - це сумні генії, група непростої долі. Відомо, що й мої колеги по попередній групі визнавали колись «Табула Раса» колективом того рівня, якого вони хотіли б досягти. І одного разу ці дядьки прийшли до мене і сказали :  ми хочемо з тобою як з продюсером записати пісню. Непогано!

І як результат? Виправдав ваші очікування?

Скоро, я дуже сподіваюся, ви його почуєте. Якщо ніякі немузичні фактори, а вони, на жаль , численні, не завадять випустити цю пісню, тоді, я впевнений, мені і групі буде, чим пишатися , а вам - чому радіти.

Повернемося до « Брюсселю ». Всі композиції цього проекту були записані на аналогах. Це чергова данина моді чи все ж лежала більш глибока концепція у використанні даних пристроїв ?

Ми записувались через купу дуже класних аналогових приладів, але в Pro Tools. Насамперед, новим було те, що ми намагалися записати всі доріжки, включаючи двох вокалістів, одночасно. І,загалом - то, відсотків на 80 вийшло наживо. Це було не так просто. Доходило до 50 дублів на одну пісню.

Я якось підраховував кількість репетицій до запису, які проходили ще в Києві , і нарахував близько 11 на все про все. А потім потрібно було відразу їхати в студію і записуватися. Всі музиканти на рівні, їм не вперше грати повністю нову для себе музику, тим більше що в певному сенсі вона не була такою вже новою. Але це була амбітна задача, і я дуже радий , що ми її так здійснили, і записали навіть з якимось випередженням графіка.

Петро, скажіть чесно, наскільки комфортно гралося в настільки професійному суспільстві? Ніхто не тягнув на себе ковдру, як-не в проекті брали участь давно вже відбулися музиканти?

Я дивився на це по-іншому, відчував себе на своєму рівні і все. Після такого колективного досвіду, після спільного запису платівки і туру ніколи вже не буде так, як до того.


На сайті одного з фан -клубів вашої творчості, вас представляють як «тонку, творчу та вразливу особистість ... » Наскільки подібний опис насправді характеризує вас і відображає ваш світогляд, світовідчуття і т.д.?

Це шаблон 2005 року. Можу сказати спасибі, що експлуатують іншу фразу, яку я сказав у тому ж році, будучи панком у зовнішніх проявах - що я люблю колупатися в носі. Слава богу, хоч цього не пишуть.

Після офіційної заяви про ваше відхід з « Океану Ельзи» , чий був перший дзвінок з пропозицією про співпрацю?

Між моїм фактичним відходом і офіційною заявою пройшла пара місяців. Я думаю , це все-таки був Женя Ступка з пропозицією по співпраці по Діані Арбеніній. Я подумав, а чому б ні. Переговори з Юрою Хусточкою про те, що ми збираємося зіграти концерт у рамках ОМКФ, були і до того. Так що цей період якось плавно пройшов. А історія зі Stacey Dogs має відношення більше до хобі, ніж до якоїсь широкомасштабної діяльності. Чесно кажучи, я думав, ось піду з великої групи і нарешті заведу город, буду там ростити капусту і все інше. Але не тут-то було.



А були навіть і такі думки?

Ну, може бути не прямо вже про капусту і город, але я думав, що у мене буде набагато більше вільного часу. А як виявилося - ні.

Саундом останніх двох альбомів «Океан Ельзи» займалися авторитетні люди музичної індустрії світового масштабу. Раніше група воліла українських саундпродюсерів. Що змінилося крім колосальної популярності?

А тепер по порядку. Під час запису «Dolce Vita» була певна дискусія, чи чекати випуску цього альбому для того, щоб дочекатися якогось перерви в діяльності Боба Людвіга( співпрацював з Led Zeppelin, The Rolling Stones, The Police, Queen, Metallica, Девідом Боуї, Мадонною та багатьма іншими) і заскочити до нього у вікно для того, щоб він встиг це відмастерити, чи ні. Але, загалом - то, таких шансів не було, тому що є стратегічні плани групи, а вони були дуже конкретні - реліз, тур на підтримку альбому, і не один, а два, і так далі.

Тому спочатку вийшла звичайна версія альбому, а потім ремастеринг. І, звичайно, коли ми її послухали у Турові автобусі, тоді, я пам'ятаю, у всіх присутніх раптово перестали працювати м'язи, які тримають нижню щелепу. На цій поганенькій акустиці, яка є, як правило, в турових автобусах, відчутна різниця відразу була чутна. Зауважте, ми говоримо про людину, яка мастеринг- інженер номер один в музичній індустрії, безперечно. За випадковим збігом він ще й американець.


А що ж стосується запису «Землі» , то хочу сказати, що, в першу чергу, він дуже пристойна людина, цей Кен Нельсон. Справжній англійський джентльмен. Але я б насправді не сказав, що є якась божевільна якісна різниця між технологічною кваліфікацією його або яких-небудь хлопців, які роблять це у нас.

Це, перш за все, культурологічна різниця, в тій же мірі, як, припустимо , між українським середнім музикантом і британським середнім музикантом. Там дещо відрізняється в принципі те , як працює індустрія . Ну і, звичайно ж, аби кому три «Греммі» не дадуть. Хоча ми знаємо , що ця премія всеїдна і в різних жанрах її отримували дуже різного роду артисти.

Як для вас звучить нова «Земля» і ті треки , які придбали інше звучання після вашого відходу з групи?

Я задоволений своєю роботою і працею інших музикантів над деякими питаннями. «Стріляй» - це золотий фонд української естради , чому ні.

Поставимо питання по-іншому. Чи задоволені ви результатом іншого звучання , по суті , ваших треків ?

Щоразу це прогулянка по тонкому льоду - питати у будь-якого музиканта, як йому його послідовник на його ж позиції. Не згадуючи про конкретні причини мого відходу або зміни складу, як завгодно це називайте, можна напевно сказати одне. Тоді, в цей період і група, і я опинилися перед певним великим вибором. І ми разом зробили цей вибір. На те були певні причини. І вже самі ці причини заперечують будь-яку можливість оцінки діяльності іншого музиканта одним в такій ситуації.


У 2004 році , після відходу Діми Шурова і Юри Хусточки, Вакарчук переглянув своє бачення на стратегію розвитку відносин у групі і зізнався в одному з останніх інтерв'ю, що якщо раніше була дружба вище музики, то з таким збігом обставин музика виходить на перший план, а дружба вже десь там ... Як у вас складалися стосунки?

Ми абсолютно з різного тіста зліплені люди. З іншого боку, так вийшло , що пліч-о-пліч ми багато зробили. Я абсолютно не та людина, щоб поливати когось, особливо своїх колишніх колег, брудом. Але думаю, що особисті відносини у цій групі на другий план дійсно відійшли, а музика на перший план так і не вийшла. Але це нічого. Вони дуже успішні - відіграли найбільший тур! Це теж багато чого коштує. Я говорив вам трохи вище, що був певний вибір ; і на тій, і на іншій чаші ваги було чимало. Бажаю удачі хлопцям, і вона їх поки не покидає.

«Океан Ельзи» - це все ж група всіх музикантів , хто коли-небудь брав участь в ній? Або це група одного музиканта?

Чим далі, тим більше одного або півтора .


На третьому курсі КПІ ви пішли з інституту, перейшовши в «Океан Ельзи».  Який головний урок ви винесли, перебуваючи в цьому оточенні?

Цікаве питання ... За цей час я мав щастя продовжити шукати свій звук і, загалом - то, фактично пройшов кілька етапів як музикант. Продовжив писати твори як композитор, почав продюсерську діяльність . Ми провели славні роки разом, я навчив їх чомусь, вони - мене . Але запам'ятав я чомусь, що не можна нікому довіряти відразу і беззастережно.

«Продовжив писати твори як композитор ...» У «Океан Ельзи » ви не часто балували шанувальників своєю творчістю , всього якихось пару композицій.

Зараз у студії в процесі виробництва перебувають пісні виключно мого авторства . Я співаю і все таке . Робоча назва проекту - «Петя і Вовки» , туди входять ті недавні пісні , які я записав за останній час і деякі з тих пісень , які я дуже давно хотів записати, але чомусь за відсутністю часу або достатньої мотивації, не вирішував їх заносити в студію. Але все зійшлося. І, сподіваюся, в недалекому майбутньому люди почують їх.

Від багатьох музикантів можна почути , що в музичну індустрію вони потрапили абсолютно випадково. Вашу історію можна назвати досить- вдалим збігом обставин ?

Про це напишуть у книжках, як, до речі, і про причину мого виходу з групи. Це питання взагалі про природу випадковості. Одночасно відбувається дуже багато ймовірних процесів для того , щоб повною мірою визнати той чи інший результат випадковим. Швидше, я потрапив у цю музичну історію тому, що мене батьки в музичну школу не віддавали. І не віддавали тому , що хтось із них там був .



Хто показав вам перші акорди і навчив правильно тримати в руках гриф?

Перші кілька акордів показав мені батько. Це було зовсім в ранньому віці. Пішки, правда , вже не ходив під стіл, але коли до гітари дотягнувся, тоді і показав. Потім я все це успішно закинув. І вже в шкільних якихось історіях більш глибоко почав вивчати цю справу. Пішли перші групи і так далі. Треба сказати , коли я пішов з інституту, я-то ще не був у групі «Океан Ельзи». Я абсолютно не знав, що мені належить. Поміняв третій курс Політеху на невідомість, потім цю невідомість - на відомість. Нічого так вийшло!

В одному з інтерв'ю ваш колега по Stacey Dogs відкрито завив, що ви, втім , як і Хусточка , можете в музичному плані дозволити якщо не все, то багато.

Так! Я можу собі дозволити абсолютну естетичну свободу в тому, що я роблю. Рок сам по собі нікого не врятує. Більше того, прикриватися їм - остання справа . Я в цьому стилі не граю. Я вважаю, що це різновид поп -музики. А хто ратує за чистоту жанру, той застарів.

Автор інтерв'ю : Катерина Хотєєва

Джерело : open.ua