вівторок, 14 січня 2014 р.

Альбому "Я На Небі Був" - 14 років

Сьогодні неофіційно 14 років виповнюється, мабуть, найбільш переломному альбомові у творчості Океану Ельзи - Я На Небі Був. 14 січня 2000 року відбулась його презентація хоча офіційний реліз датується 21 лютого того ж року. 


А переломним я його вважаю тому, що саме в ньому,на мою думку, почав з'являтися "фірмовий" вокал Вакарчука, почав проявлятися стиль О.E : лірично-мелодійний рок'н'ролл.
Над альбом працював Євген Ступка, тоді ще молодий, починаючий звукорежисер, який зараз вважається одним з кращих фахівців своєї справи на пост-радянському просторі, і багато чому саме завдяки його роботі "Я На Небі Був" вийшов таким успішним. Зокрема пісня "Відпусти" - це, майже, повністю його робота.  Юрій Хусточка та інші члени тогочасного складу групи неодноразово визнавали вклад Ступки в альбом.

Святослав Вакарчук про пісні альбому : 

1 . " Янанебiбув "
Одна з моїх улюблених пісень. Дуже енергетично сильна . Ритм такий жорсткий , дуже фанковий . І я там співаю - суміш реггей і української народної музики. Ну , і красивий приспів , мені моторошно подобається. Це пісня студійна . Ми всі в студії сіли і зробили її .

2 . "Той день"
Коли на концерті барабани вступають , мені аж мурашки по шкірі. Хоча насправді нічого такого не планувалося. Звичайна пісня була . Що називається , вдало зробили. Я теж її придумав в студії. Слова " тієї день" я придумав , тому що вони красиво співалися .

3 . " Мало менi "
Ні, не найулюбленіша, одна з трьох. Там струнний квартет. Дуже мелодійна . Куплет тихенький - тихенький , а потім в приспіві такий вибух - " мало , мало, мало менi ! " . Про Біллі Холідей мою улюблену слова є. Я її дуже люблю. Уявляв собі настрій " Someday You Come Alone ..." , 30 -і роки , голос такий.

4 . " Сосни "
Я написав її , коли йшов по вулиці у Львові. Пісня вийшла з бажання зробити щось не рок-н-рольне , а таке - мало не джангл . А потім джангл пішов кудись разом з текстом. Тому що текст був абсолютно ліричним . Ну і вирішили залишити так , як є. Дуже вдало вийшло , що ми її записали раніше всіх інших , у Вінниці. Там є така цікава студія , з кам'яними кімнатами. Англійці будували . Осіння пісня. Там мандоліна є, " Rhodes " вперше - саме звідти пішла.

5 . " КаваЧай "
Пісня дуже автобіографічна . Про те , як розчаровуєшся в близькій людині . Здавалося , що він дуже хороший , і він завжди говорить , що він не такий , як усі , і ти думаєш , що він не такий , як усі. А виходить , що він звичайна людина . І там фраза в кінці - " не така , як усі" - жорстка , з іронією. У мене було одне таке розчарування в житті. Пісня дуже стара . А починається вона з дуже прикольних блатних акордів під таку гугнявості гітару.

6 . " Вiдпусти "
Цю пісню Євген продюсував сам. Його аранжування . Теж струнний квартет. Дуже особиста пісня. Вона така справжня. Мені подобається мелодія , яка вийшла. Так красиво! Текст звичайний . Я б навіть сказав попсовий - про кохання. Але є одна добра рима "ти моя - не моя " . Тут все зрозуміло. Пісня про те , що дівчина недосяжна для тебе , але ти в неї закохався і просиш , щоб вона тебе відпустила.

7 . " Африка "
Стара наша пісня , 96 -го року - написана через рік після нашої освіти. Її у всіх країнах світах однаково добре сприймають. Там посередині все в телефонну трубку , як у PORTISHEAD . Голос через distortion . Модні речі всякі. Познущалися наді мною , як могли.

8 . " Поясни "
Пісня , яку написав Паша. І слова , і музику. Мені про неї важко щось сказати , бо це його пісня. Я зрозумів , нарешті, як це важко - заспівати чужу пісню . Вона з загорнутим текстом - для людини, яка пише пісню вперше . Але хороша .

9 . " Фiалкі "
Єдиний політичний текст. Там просто є слова " Мiнiмум волi за мiнiмум долi . На мiнному полi фiалки НЕ цвiтуть . " Мені сподобалася така метафора. "Ти кажи " так " , або" нi " , або" так " , Або " нi " , або" так " - чим тобi не любов ? Залишили нам день неонової весни . Здати сказали кров. " Вона дуже антивоєнна . Там приспів : "Де ми є ? Хто ми є ? Плаваєм , поки є сили . I летять , як горять , Нашi днi . Нам довго лишилось чи нi ? " Я офігів чесно від того , що скрізь така фігня - то Чечня , то Югославія. Я взагалі аполітична людина , але от один раз мене пробило . Пісня дуже підходить по музиці до решти пісням , і ми вирішили його ввімкнути.

10 . " Колі тобі нема"
Звичайний такий POLICE . Чекаєш дівчину , її все немає , нервуєш , злишся . Нічого такого .

11 . " Етюд "
Це моя сама-сама улюблена пісня. Я знаю , що вона зовсім не концертна , але я не можу не співати її . Вона під гітару , тільки наприкінці з'являються барабанчики . Я вважаю , що це найкраще, що я придумав у своєму житті , і найкраще, що я заспівав у своєму житті на записи . Вона остання , непопсова , однотонна . Це дуже глибока річ. Не знаю , переживали ви таке вже - коли розумієш , що ти з людиною поруч, але вже все по інерції , і це тисне на тебе. Людини поважаєш і боїшся щось змінити , вже в борошно все собі робиш. І ось цей стан - погано без нього і погано з ним.



Були використані матеріали з : http://vk.com/ocean_elzy

Дякую за увагу!